محصولات كلينيك بتن ايران - 4

مبلمان اداري، پارتيشن,ميزهاي مديريت و كنفرانس

در محيط كار چه مواردي مي تواند خستگي را از تن شما بيرون كند
ميزهاي اداري ايستاده مناسب براي افراد كوتاه قد
تفريحات جذاب و رايگان در سفر هاي خارجي را بشناسيد
خواص و ويژگي هاي گوشت و فرآورده هاي گوسفندي
محصولات كلينيك بتن ايران - 2
محصولات كلينيك بتن ايران - 1
جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

محصولات كلينيك بتن ايران - 4

ميان بولت آب بند sealing middle bolt ) ) چيست ؟ 

ميان بولت آب بند قطعه اي ست كه براي اهداف خاصي در بتن ريزي به كار برده ميشود و با توجه به كاربردهاي آنها انواع مختلفي دارند. براي آب بند كردن ديوارهاي بتني و يا آب بند كردن مقاطع ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد . بيشترين كاربرد استفاده از ميان بولت آب بند در ديوار هاي بتني هست .

انواع ميان بولت آب بند

1. ميان بولت آب بند پلاستيكي يا پي وي سي

2. ميان بولت آب بند چدني

3.ميان بولت آب بند فنري

 

ترميم سازه هاي بتني چيست ؟

سازه هاي بتني اصولا تحت تاثير فرسايش ، شرايط بهره برداري و محيط ساخت و حتي نوع ساخت به مرور داراي آسيب هايي خواهند شد ، كه عمر سازه بتني را به مخاطره خواهد انداخت. اهميت حفظ بتن در اين شرايط ، تمركز بر مقاومت فشاري و كششي بتن است. ترميم بتن يا ترميم سازه هاي بتني، مجموعه ي انتخاب مواد و روشهايي است كه حفظ قابليت و كارايي بتن موجود در دامنه ي 85 تا 100 درصد « مقاومت فشاري بتن طراحي شده » براي بتن سازه را  تضمين مي كند.

تضمين قابليت و كارايي بتن در سازه هاي بتني با مقاومت فشاري بتن

علل شايع تخريب بتن و پيشنهاد مواد مناسب تعميري

1- آب اضافه در مخلوط بتن

2– طراحي نادرست سازه بتني

3- مشكلات بتن پس از اجرا

4- تخريب سولفاتي سازه بتني

5- خوردگي شبكه فولادي سازه بتني ( اكسيد شدن شبكه ميلگرد)

6- قرار گرفتن بتن در معرض اسيد

7 –ترك در بتن ( سازه اي )

اسلب بتني ( Concrete Slab ) چيست ؟

دال بتني يا اسلب بتني كه در انگليسي concrete slab نام دارد، يكي از معمول ‌ترين عناصر سازه ‌اي در ساختمان‌ هاي امروزي مي‌باشد. اسلب عنصر ساختاري ساده اما پر اهميتي است كه از آن براي ساخت سطوح تخت و پركاربرد استفاده مي‌شود. عمق اسلب در مقايسه با طولش بسيار كوچك است. اسلب‌ها معمولا از دو طرف يا چهار طرف توسط تير ساپورت مي‌شوند.

اسلب‌هاي بتني هم در محل پروژه ساخته مي‌شوند و هم نوع دال بتني پيش ساخته‌ي آن موجود است. براي ساخت اسلب‌ها در محل پروژه از قالب‌هايي استفاده مي‌شود كه معمولاً شامل تخته‌هاي چوبي، پلاستيك و فولاد مي‌باشد. اسلب‌هايي كه براي ساخت كفپوش به كار مي‌روند، معمولاً به قالب خاصي احتياج ندارند.

براي تقويت كردن اسلب‌هاي بتني از فولاد تقويت كننده يا ميلگرد استفاده مي‌شود. اين ميلگردها به صورت موازي با طول اسلب‌ها در آن قرار مي‌گيرند. در برخي موارد نيز از ميلگردهاي خم شده براي تقويت اسلب‌ بتني استفاده مي‌شود.

 

هويه واتر استاپ چيست ؟

جهت اتصال دو لبه واتراستاپ روش هاي مختلفي وجود دارد كه بهترين آن استفاده از هويه واتراستاپ يا چسب هاي P.U مي باشد. جهت استفاده از هويه واتراستاپ ابتدا مي بايست دو سر واتراستاپ را روي يكديگر قرار داده و از هويه پس از داغ شدن به عنوان عاملي جهت پرس كردن دو سر واتراستاپ بر روي هم استفاده نمود. براي اتصال كامل بهتر است از هر لبه 40 سانتي متر روي يكديگر قرار بگيرد و سپس عمل پرس با هويه صورت پذيرد. بهترين روش جهت اتصال واتراستاپ به آرماتور استفاده از گيره فلزي واتراستاپ مي باشد كه بسته به سايز و ضخامت انواع واتراستاپ مي توان سايز گيره مصرفي (5/2 سانت يا 4 سانت) را انتخاب نمود. هر 1 متر واتراستاپ مي بايست با 2 گيره متصل گردد و هر گيره نيز مي بايست دو دول بالايي و پاييني واتراستاپ بسته شود و هر گيره در لبه پاييني يا بالايي مي بايست وسط دو گيره مجاور باشد.

براي نصب هويه واتراستاپ مي بايست از گيره هاي مخصوص فلزي كه با قرار دادن آن روي ميلگرد كه به امتداد لبه هاي واتراستاپ قرار داده شده، محكم نصب شود. براي هر متر طول 4 عدد گيره (هر طرف 2 عدد به صورت زيگزاگ) بسته بندي در رول هاي 25 متري همچنين شركت كلينيك بتن ايران (مهندسين مشاور مهرازان پايدار) تواناي توليد واتراستاپ به متراژهاي مورد تقاضا را دارد.

 

آني گير بتن چيست؟

پودر يا ملات آني گير يكي از محصولات پر مصرف در مرحله ‌ي آب‌ بندي بتن در پروژه‌هاي عمراني مي‌باشد. آني گير شكل سيماني دارد و پس از تركيب شدن با آب، نهايتا در مدت ۲۰ ثانيه سخت شده و عبور آب از بتن را مسدود مي ‌كند. اين پودر در واقع براي رفع نشتي در سازه‌هاي بتني كاربرد دارد و در سازه‌هاي كه تحت فشار آب قرار دارند، مانند سدها كاربرد فراواني دارند. اهميت اين پودر آن جايي مشخص مي‌شود كه بدانيم هيچ يك از محصولات آب بندي بتن چنين خاصيتي ندارند و فقط پودر يا ملات آني گير است كه مي‌تواند با اين سرعت فوق‌العاده بالا جلوي نشتي آب را بگيرد. از ديگر موارد استفاده از ملات‌هاي آني گير مي‌توان به تونل‌ها و فضاهاي زيرزميني، استخرها، مخازن آب، كانال‌هاي آب و تصفيه خانه‌هاي فاضلاب اشاره كرد.

در سازه‌هاي هيدرواستاتيكي كه دچار نشتي شديد آب مي‌شوند، استفاده از پودر آني گير بتن بهترين و سريع‌ترين راه در جهت جلوگيري از نشتي مي‌باشد. هم چنين استفاده از آن بسيار ساده است و براي فعال سازي كافي است تا آن را با آب تركيب كرد. آني گير يك نوع آب‌ بندي موقت نيست و مي‌توان اطمينان داشت كه به صورت دائمي فعال خواهد بود و نياز به آب بندي مجدد نخواهد بود. پودرها و ملات‌هاي آني گير سازگاري كاملي با بتن دارند و از نظر ويژگي‌هاي فيزيكي و شيميايي هم شبيه به بتن هستند. اين مسئله باعث مي‌شود كه ملات آني گير به خوبي به بتن بچسبد و از نظر چسبندگي مشكلي به وجود نيايد. در اين نوع ماده‌ي آب بندي هيچ گونه كلرايد و ماده‌ي شيميايي كه باعث خوردگي فولاد و آرماتورهاي درون بتن شود وجود ندارد. پودر آني گير خاكستري رنگ است و عدد pH آن حدودا ۱۲ مي‌باشد. هم چنين پودر و ملات آني گير آتش‌زا نيست كه مزيت بسيار خوب ديگري براي اين ماده به شمار مي ‌رود و باعث بالا رفتن ايمني نيز مي‌شود.

 

اسپيسر گرد چيست ؟

اسپيسرها را مي توان به قطعه اي كارآمد در صنعت ساختمان ناميد كه شامل مزاياي زيادي چون ايجاد پوشش ميلگردي مناسب است . به غير از مزيت هاي زيادي كه اسپيسر بتن دارد مي توان به يك ضعف اشاره كرد و آن هم بحث خوردگي ميلگردها مي باشد . در مبحث خوردگي ميلگردها مي توان هوا، سولفونانت ها، رطوبت و كلرايدها اشاره كرد . اين عوامل با نفوذ به درون جان بتن ميلگردها را دچار خوردگي بتن مي كند .  جنس اسپيسر ها بنا بر شرايط متفاوت بصورت اسپيسر پلاستيكي، اسپيسر فلزي، اسپيسر بتني و اسپيسر چوبي توليد مي شود . قيمت اسپيسرها بنا به جنس اسپيسر مي تواند متفاوت باشد . انواع اسپيسرها را مي توان به اسپيسرهاي بتن تخت، اسپيسر گرد، اسپيسر پلاستيكي نام برد.

 

پودر سخت كننده بتن چيست؟

پودر سخت كننده بتن يا پودر ضد سايش بتن محصولي است كه جهت ايجاد سطوح بتن يكدست و صيقلي با مقاومت مكانيكي بالا به منظور مقاوم سازي در برابر ساييدگي و ضربه و ... مي باشد. پودر سخت كننده بتن يا پودر ضد سايش بتن با انجام پاشش پودر خشك يك سطح مقاوم ضد سايش براي بتن هاي تازه كف ايجاد مي نمايد. اين سيستم باعث تقويت پيوستگي سطحي رو يه بتن به صورت يكپارچه مي شود . اين روش براي كليه اماكن صنعتي كه در معرض ترافيك سنگين قرار دارند، مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد. روش اجراي پودر مخصوص بتن ضد سايش را مي توان مطابق موارد زير در نظر گرفت .

پس از اتمام بتن ريزي و پس از نيمه خشك شدن سطح بتن اقدام به اجراي پودر سخت كننده بتن نماييد. بسته به كاربري سطح مورد نظر پودر سخت كننده بتن را بر روي مقاطع بتني پاشيده تا رطوبت بتن را جذب كند. به منظور دستيابي به سطح صاف و يكنواخت با مقاومت مناسب لازم است با استفاده از ماله برقي (پروانه اي) سطح نهايي را پرداخت نماييد. پس از اتمام ماله كشي با اسپري نمودن آب عمل آوري بتن يا كيورينگ سخت شده را آغاز كنيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سيمان پرتلند چيست ؟

سيمان پودريست كه از سنگ آهك و خاك رس توليد مي شود و از مخلوط آن با مصالح سنگي ديگر خصوصاً ماسه، شن و سنگ براي ساخت انواع ملات و بتن استفاده مي گردد. قسمت عمده سيمان مصرفي از نوع سيمان پرتلند مي باشد، كه به آن سيمان پرتلند معمولي يا OPC13 نيز وجود ندارند كه اكثرا در كارهاي اجرايي در لايه هاي زير سطحي استفاده مي شود و همين طور سيمان با آلوميناي بالا HAC15.

سيمان معمولا در بسته هاي 50 كيلوگرمي به فروش مي رسد، هر چند مصرف كنندگان بزرگ تجاري مانند كارخانه هاي ساخت بتن و  كارخانه هاي قطعات بتني پيش ساخته فله استفاده مي كنند و حمل آن توسط تانكرهاي خاصي صورت مي گيرد. سيمان با توجه به واكنش هاي سخت شوندگي، به دو نوع هيدروليك و غير هيدروليك تقسيم مي‌شود. همانطوري كه مشخص است سيمان هاي هيدروليك در اثر واكنش با آب (هيدراتاسيون) سخت مي‌شوند. طرح سيمان به اين شكل، اولين بار توسط ژوزف اسپين معمار بريتانيايي مطرح شده است. اسپين در سال ۱۸۲۴ طرح اوليه خود را اصلاح نموده و محصول خاك رس و آهك هيدروليك را تحت عنوان سيمان پرتلند ثبت كرد. به علت تشابه رنگ سيمان سخت شده با رنگ سنگ هاي آهكي جزيره پرتلند در انگلستان، نام پرتلند براي آن انتخاب شده است.

 

ديرگير كننده بتن چيست؟

مواد افزودني ديرگير كننده بتن مواد آلي و يا تركيبي از مواد آلي و معدني هستند كه براي حفظ كارايي بتن و يا ملات تازه به مخلوط اضافه مي شوند. رعايت دقيق دستورالعمل هاي سازنده و دقت در اندازه گيري مقادير مصرفي از اهميت بالايي برخوردار است، زيرا همواره خطر عدم گيرش ناشي از مصرف بيش از اندازه افزودني هاي كندگير كننده بتن وجود دارد. افزودني هاي ديرگير كننده بتن روند كسب مقاومت هاي مكانيكي كوتاه مدت بتن را به تاخير انداخته اما پس از عمرهاي 5 و 7 روزه رشد مقاومت جبران شده و در اغلب موارد ايجاد آرامش در روند گيرش باعث حصول نتايج مقاومتي بهتر و توليد محصولاتي با تخلخل كمتر نسبت به نمونه هاي فاقد افزودني هاي بتن مي گردد.

 

 

 

 

 جهت مشاهده محصول و اطلاع از نحوه خريد و قيمت محصولات بتن مي توانيد با مشاوران فني كلينيك بتن ايران در ارتباط باشيد و يا با شماره هاي زير در تماس باشيد .


021-45872

 

021-44604438


021-44464877


021-44549511

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.